A közúti infrastruktúra intenzív fejlesztése várható 2020-ig

Budapest – A közúti infrastruktúra 2020-ig szóló intenzív fejlesztésének támogatása érdekében közhasznúsági szerződést kötött a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Nemzet Fejlesztési Minisztérium és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ kötött csütörtökön Budapesten.

Tasó László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az aláírást követően elmondta: több mint 2000 milliárd forint áll rendelkezésre közlekedésfejlesztésre 2020-ig. Ebből, a közhasznúsági szerződés keretében, mintegy 401 milliárd forint jut a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek feladatai színvonalas ellátásához.

A társaság a 60 milliárd forintnyi éves működési költségén felül az idén 6 milliárd forintot, 2017-ben 13 milliárd, 2018-ban 20 milliárd, 2019-ben 28 milliárd, 2020-ban pedig 38 milliárd forintot költhet a meglévő úthálózat fenntartására, javítására, így például kátyúzásra – tette hozzá az államtitkár. Tasó László szerint a most megkötött szerződés kiszámítható finanszírozási feltételeket biztosít, lehetővé teszi az elmaradt vízelvezetés, útburkolatjel-festések, korlátjavítások, padka-rendezések elvégzését, valamint a forgalombiztonságot szolgáló elemek időszakos karbantartását.

Új utak építésére és kapacitásbővítésre a költségvetésből csaknem 1300 milliárd forint, uniós forrásból pedig 465 milliárd forint jut majd – részletezte az államtitkár, hozzátéve: elemi érdek, hogy a magyar úthálózat minősége javuljon, és új útkapcsolatok épüljenek.

Megjegyezte, hogy a kormány legutóbbi ülésén egy bruttó 69 milliárd forintos komplex felújítási program megindításáról is döntött, amely keretében az idén tavasszal megindulhatnak a munkálatok, tekintve, hogy a kivitelezési feladatokra már megkötött szerződésekkel rendelkezik a közútkezelő.

Tasó László reményei szerint ez a csaknem 70 milliárd forint éves szinten rendelkezésre áll majd 2020-ig, és évente mintegy 1200 kilométernyi útszakasz rendbetételét alapozhatja meg. Nemes-Nagy Tibor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a közhasznúsági szerződésről kiemelte: a közútkezelőnek most a kormány támogatását maga mögött tudva új lendületet kell vennie a megfontolt, hatékony és gyors működés érdekében. A hálózat nagyarányú bővítése ugyanis jelentős többletfeladatot ró az útkezelőre, amely 2010 előtt felhalmozott karbantartási lemaradással is küzd – tette hozzá.

Tájékoztatása szerint a társaság jelenleg 32 ezer kilométernyi közutat üzemeltet, saját munkatársait és a közfoglalkoztatottakat is beleértve 7-8 ezer embernek ad munkát. Hadházi Tibor, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) főigazgatója közölte: a Magyar Közút által kezelt országos közúthálózat – a 2015 végi adatok szerint – mintegy bruttó 7900 milliárd forint vagyoni értéket képvisel, amely a tervezett fejlesztésekkel tovább növekszik. A KKK vagyonkezelőként a szerződéses feladatok ellenőrzését is végzi.

– MTI –








hirdetés