A kozmetikumok lehetnek az e-kereskedelem sztárjai

Debrecen – Az idei esztendő jelentős részben a mobil eszközökön történő vásárlásról fog szólni.

Idén jelentős emelkedés várható a kozmetikumok online kereskedelmében, néhány éven belül pedig a kozmetikai termékek is bekerülhetnek a legnépszerűbb interneten vásárolt áruk közé.

Új szereplők

Az idei év előre láthatóan az új szereplőkről, a közösségi média és az értékesítési csatornák összekapcsolásáról, valamint a mobil eszközökön történő vásárlásról fog szólni – az online kozmetikai piac főbb trendjeit és 2016-os várakozásait Boruzs Ákos, az AVON négy országért felelős digitális menedzsere veszi sorra. A tavalyi évben megjelent a hazai e-commerce piac 10 legnagyobb szereplőjét bemutató összesítés. Közöttük vannak olyanok, akik forgalmaznak kozmetikai termékeket is, de kizárólag kozmetikumokkal foglalkozó cég egyelőre nem került fel a listára.

Tízszeresére nőtt

Kifejezetten a szépségipari szektorra vonatkozó e-kereskedelmi kutatás hazánkban nem létezik, de saját felmérések alapján, a területen a régóta piacon lévő, főként kozmetikai termékeket forgalmazó online cégek a legerősebbek, illetve azok a kiterjedt bolthálózattal rendelkező kiskereskedelmi egységek és drogéria láncok, amelyek korábban nyitottak az online piac irányába. Az összképet azonban jelentősen torzítják a külföldi oldalak, amelyekkel a kozmetikumok esetében is muszáj számolni” – ismertette az online kozmetikai piac hazai helyzeté Boruzs Ákos. A Gfk adatai alapján az elmúlt két évben tízszeresére nőtt itthon az online vásárlások száma.

HBN








hirdetés