2009.08.04. 08:17
Új Toyota Avensis: fő a bizalom!
<p>Japán technika európai csomagolásban<br /> – ez a 3. generációs Avensis, amit a<br /> Párizsi Autószalonon mutatott be a Toyota,<br /> és ami már nálunk is megjelent a<br /> kínálatban.<BR /></p>
A jövőbe mutat
Nem véletlenül kapott jelentős
hangsúlyt e modell
kommunikációjában az
„európai tervezés az európai
vevőknek” filozófia, hiszen
hosszú évek munkájába telt,
mire az ázsiai gyártóknak az
öreg kontinensen sikerült áttörni
azt a lélektani gátat, amit a
kultúrákból, az
ízlésvilágból
adódó
különbözőség jelentett.
Egészen konkrétan a
„pinponglabda-effektus” jelenségre
gondolok, melynek művelői
valósággal belevesztek a gömb
alakú levegőbeömlők, a kerekded
kapcsolók és
lámpabúrák
(forma)világába.
Tudni |
illik
Motor (cm3): 1798
Max. telj. (LE): 147
Max. nyom. Nm): 180
Gyorsulás (0-100 km/h(s): 9,4
Végsebesség (km(h): 200
Tesztfogyasztás (l/100km): 7,0
Üzemanyagtartály (l): 60
Csomagtér (l): 509
Emlékszem, a Toyotánál
néhány éve éppen az
Avensis volt az a modell, ami ezen a
téren újat hozott, hiszen egy teljesen
újszerű, ámde letisztult
formavilággal örvendeztette meg az
európai
vásárlóközönséget.
És most itt van a 3. generációja,
ami nagyobb, takarékosabb, technikásabb,
mint az előd, ráadásul elegancia
dolgában is túltesz a korábbi
változatokon.
Finomra hangolva
Az új Avensis öt centivel hosszabb
és ugyanennyivel szélesebb az
elődjénél, és mivel a
magassága nem változott, az autó
stabilitása is tovább javult. Ebben
persze a méretei mellett az új
padlólemeznek, a még finomabbra hangolt
futóműnek és a korszerű
motorcsaládnak is szerepe van; utóbbira
jellemző, hogy a legkisebb (1,6 literes, benzines)
tagja is 132 teljesítményre képes,
miközben a
károsanyag-kibocsátása és a
fogyasztása alacsony.
Mi ezúttal az 1,8 literes, 147
lóerős benzinmotorral szerelt
SOL-változatot próbáltuk,
és igencsak elégedettek voltunk vele. A
karosszéria szép, lendületes
ívei tágas, jó anyagokból
építkező utasteret rejtenek, melynek
tökéletes az ergonómiája,
és mintaszerű a felszereltsége. Nem
tudom, meddig dolgoztak a mérnökök
azon, hogy a motorhangot az utastértől
szinte teljesen elszeparálják, de nem
próbálkoztak hiába…
Láb- és fejtér dolgában az
új Avensis hozza a kötelezőt, mint
ahogy a csomagtere is kellően tágas
(kár a szűk
rakodónyílásért). A
műszerfalat puha műanyag borítja,
formavilágára leginkább a
letisztult jelző illik, mint ahogy az egész
koncepcióra ugyanez igaz. A közel 150
lóerő bőven elég a
másfél tonnás test
mozgatásához, és a
futómű is remek. A multifunkciós
kormány nemcsak kényelmes, de pontos is,
csakúgy, mint a hatsebességes
manuális váltó. A 3.
generációs Avensisben
alapfelszereltség a legmodernebb
blokkolásgátló rendszer és
az elektronikus fékerőelosztó, de
nem hiányozhat belőle a
vészfékasszisztens sem.
Noha az Avensis-méretű autókat
jellemzően nem tanulóvezetők veszik,
ennek a modellnek a tervezői gondoltak a
„mazsolákra” is. A központi
műszeregységbe rejtett SHIFT-lámpa
zöld nyilacskái pontosan megmutatják
nekik, hogy a fordulatszám
függvényében mikor kell fel vagy le
sebességet váltani…