Autó - Motor

2009.08.04. 08:17

Új Toyota Avensis: fő a bizalom!

<p>Jap&#225;n technika eur&#243;pai csomagol&#225;sban<br /> &#8211; ez a 3. gener&#225;ci&#243;s Avensis, amit a<br /> P&#225;rizsi Aut&#243;szalonon mutatott be a Toyota,<br /> &#233;s ami m&#225;r n&#225;lunk is megjelent a<br /> k&#237;n&#225;latban.<BR /></p>

A jövőbe mutat

Nem véletlenül kapott jelentős

hangsúlyt e modell

kommunikációjában az

„európai tervezés az európai

vevőknek” filozófia, hiszen

hosszú évek munkájába telt,

mire az ázsiai gyártóknak az

öreg kontinensen sikerült áttörni

azt a lélektani gátat, amit a

kultúrákból, az

ízlésvilágból

adódó

különbözőség jelentett.

Egészen konkrétan a

„pinponglabda-effektus” jelenségre

gondolok, melynek művelői

valósággal belevesztek a gömb

alakú levegőbeömlők, a kerekded

kapcsolók és

lámpabúrák

(forma)világába.

Tudni

illik

Motor (cm3): 1798

Max. telj. (LE): 147

Max. nyom. Nm): 180

Gyorsulás (0-100 km/h(s): 9,4

Végsebesség (km(h): 200

Tesztfogyasztás (l/100km): 7,0

Üzemanyagtartály (l): 60

Csomagtér (l): 509

Emlékszem, a Toyotánál

néhány éve éppen az

Avensis volt az a modell, ami ezen a

téren újat hozott, hiszen egy teljesen

újszerű, ámde letisztult

formavilággal örvendeztette meg az

európai

vásárlóközönséget.

És most itt van a 3. generációja,

ami nagyobb, takarékosabb, technikásabb,

mint az előd, ráadásul elegancia

dolgában is túltesz a korábbi

változatokon.

Finomra hangolva

Az új Avensis öt centivel hosszabb

és ugyanennyivel szélesebb az

elődjénél, és mivel a

magassága nem változott, az autó

stabilitása is tovább javult. Ebben

persze a méretei mellett az új

padlólemeznek, a még finomabbra hangolt

futóműnek és a korszerű

motorcsaládnak is szerepe van; utóbbira

jellemző, hogy a legkisebb (1,6 literes, benzines)

tagja is 132 teljesítményre képes,

miközben a

károsanyag-kibocsátása és a

fogyasztása alacsony.

Mi ezúttal az 1,8 literes, 147

lóerős benzinmotorral szerelt

SOL-változatot próbáltuk,

és igencsak elégedettek voltunk vele. A

karosszéria szép, lendületes

ívei tágas, jó anyagokból

építkező utasteret rejtenek, melynek

tökéletes az ergonómiája,

és mintaszerű a felszereltsége. Nem

tudom, meddig dolgoztak a mérnökök

azon, hogy a motorhangot az utastértől

szinte teljesen elszeparálják, de nem

próbálkoztak hiába…

Láb- és fejtér dolgában az

új Avensis hozza a kötelezőt, mint

ahogy a csomagtere is kellően tágas

(kár a szűk

rakodónyílásért). A

műszerfalat puha műanyag borítja,

formavilágára leginkább a

letisztult jelző illik, mint ahogy az egész

koncepcióra ugyanez igaz. A közel 150

lóerő bőven elég a

másfél tonnás test

mozgatásához, és a

futómű is remek. A multifunkciós

kormány nemcsak kényelmes, de pontos is,

csakúgy, mint a hatsebességes

manuális váltó. A 3.

generációs Avensisben

alapfelszereltség a legmodernebb

blokkolásgátló rendszer és

az elektronikus fékerőelosztó, de

nem hiányozhat belőle a

vészfékasszisztens sem.

Noha az Avensis-méretű autókat

jellemzően nem tanulóvezetők veszik,

ennek a modellnek a tervezői gondoltak a

„mazsolákra” is. A központi

műszeregységbe rejtett SHIFT-lámpa

zöld nyilacskái pontosan megmutatják

nekik, hogy a fordulatszám

függvényében mikor kell fel vagy le

sebességet váltani…

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!