A Kínai Nagydíjon közkívánatra visszatér a régi időmérős rendszer

Vajon a jó formában lévő Rosberg (balra), vagy a Kínai Nagydíjat 2014-ben és 2015-ben is megnyerő Hamilton ér először célba?
Vajon a jó formában lévő Rosberg (balra), vagy a Kínai Nagydíjat 2014-ben és 2015-ben is megnyerő Hamilton ér először célba? - © Fotó: Getty Images
Sanghajban újra Nico Rosbergtől és a Mercedestől várja mindenki a dominanciát.

A mezőny maradt Ázsiában, hiszen a Bahreini Nagydíjat követően Kínában mérkőznek meg a csapatok, immár 13. alkalommal. 2015-ben a Mercedes dupla sikert könyvelhetett el a távol-keleti pályán: Lewis Hamilton állhatott fel a kínai dobogó tetejére, pályafutása során negyedszer, miközben Nico Rosbergnek csak a második hely jutott. Sebastian Vettel dobogós lett a Ferrarival. Idén viszont eddig Nico Rosbergnek áll a zászló, így, amint azt az Amber PR írja, tőle és a Mercedestől várja mindenki a dominanciát. A Ferrarinak kissé össze kéne szednie magát, hiszen komoly pontoktól esett el azáltal, hogy az eddig lefutott két versenyen egy-egy autója nem ért célba. Utóbb Sebastian Vettel még elrajtolni sem tudott, miután motorja felmondta a szolgálatot még a felvezető körben.

Bár az Ausztráliában és Bahreinben alkalmazott új időmérő rendszer nem hozta meg a tőle várt sikert, az akár csapattagok között is eltérő gumistratégiák annál nagyobb eredményt értek el. A Pirelli által az idei évben bevezetett lágyabb gumi javította a pályákon elérhető köridőket. Az időmérő edzésen nagyjából egy másodperccel, míg versenykörülmények között hattized másodperccel javultak az időeredmények körönként.

Nyertek a csapatok

Az idei évre bevezetett nagyon megosztó időmérő rendszerről úgy néz ki, végleg letett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), Bernie Ecclestone és a Forma–1 tulajdonjogaival rendelkező CVC, miután a csapatok kérték a régi rendszer visszaállítását. Ezáltal az időmérő edzést a hétvégi kínai futamon már nem lesz gyötrelem nézni.

Előrevetíti a verseny eredményét az a tény, hogy az utóbbi években Mercedes motorral futó autók értek el sikereket Sanghajban: 2010-ben kettős McLaren-győzelem született ezen a pályán, 2011-ben Lewis Hamilton (McLaren), 2012-ben pedig Nico Rosberg (Mercedes) győzött. 2013-ban kivételesen az akkor Ferrarival(!) versenyző Fernando Alonso állhatott fel a dobogó tetejére. 2014-ben és 2015-ben ismét Hamilton győzedelmeskedett a Mercedes színeiben.

Indulhat Alonso?

A kínai futam nem lesz egy könnyű helyszín időjárás tekintetében, az előrejelzések szerint mindhárom napra várható esőzés. Főhet a csapatvezetők feje a stratégia megválasztásánál. Ezúttal is nagy hangsúly helyeződik az abroncsokra, hiszen a hőmérséklet itt gyakran alacsony (15-20 fok között lehet) és a pálya eléggé eszi a gumikat. Az 5,451 km hosszú kínai pályát a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, található rajta egy rövid, de gyors szakasz is, az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját.

Az 56-körös Kínai Nagydíj április 17-én, vasárnap, helyi idő szerint 14 órakor (nálunk reggel 8 órakor) veszi kezdetét (élő M4 Sport). Mint ismeretes, Jules Bianchi tragikus balesete miatt már tavaly egy órával korábbra hozták a rajtot.

A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 32.238 másodperc.

Az továbbra sem dőlt el, hogy Fernando Alonso rajthoz állhat-e a hétvégi Kínai Nagydíjon, a McLaren kétszeres világbajnok pilótájának szerepléséről csütörtökön döntenek a FIA orvosai.

HBN



Sporthírek






hirdetés