“A kettes szinte biztos, hogy meglesz” – Így ment a matekérettségi a debrecenieknek

Akt.:
Matekérettségi után az Ady előtt
Matekérettségi után az Ady előtt - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen – Túl vannak a diákok a legtöbbek szerint az érettségi legnehezebb részén, a matematikán. A feladatok sora halmazelmélettel kezdődött, volt mértékegység átváltás és gráfos feladat. Szerepeltek továbbá egyszerű egyenletek, logikai feladatok és ezen alapuló igaz-hamis állítás, sorozatszámítás, valószínűségszámítás, függvények és trigonometria is.

– Nem jelentett különösebb gondot egyik feladat megoldása sem, mégis volt olyan, amit biztos, hogy elrontottam. Ennek ellenére 80 százaléknál jobb eredményt várok, az pedig elég az ötöshöz – jelentette ki a vizsga után a Kossuth Gimnáziumba járó Demeter Ditta. Elmondta: jó matekos, többnyire ötösei voltak ebből a tárgyból. A folyamatos tanulásnak köszönhetően nem kellett külön készülnie erre a napra.

– Az első fele könnyű volt, kisujjból meg lehetett oldani. A második rész nehezebbnek bizonyult – vélte barátnője, Virga Vanda. Hozzátette: nem egészen úgy sikerült ahogy várta, kicsit elrontotta, mert hosszú a három óra és a végén már nem tudott úgy koncentrálni ahogy az elején. Ennek ellenére szerinte 80 százalék fölött lesz az eredménye.

Az Ady Gimnáziumba járó Prokob Apor nagyon elfáradt a matek végére, erősen küzdött. Sokat készült rá, néha még éjszaka is. Reményei szerint a kettes szinte biztos, hogy meglesz, talán a hármas is.

Kétségek között vergődöm, egyik pillanatban úgy érzem, hogy jó lett, a másikban hogy nem.

Mindenesetre a második lapon szereplő feladatokból többet tudtam megoldani mint az elsőből, arra több idő volt – fogalmazott.


DI_matematika-1

Fotó: Derencsényi István


Az első rész könnyű, a második…

Titkó Judit, a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolájának gimnáziumi matematika szakcsoport vezetője, vezetőtanár szerint a 45 perc alatt teljesítendő 12 feladatos rész könnyű volt, alapfeladatokból állt. A második rész megoldására 135 perc állt rendelkezésre. Ebből az első három feladat számított kötelezőnek, az azt követő háromból kettőt kellett választani.

A második résznek mindig az a nehézsége, hogy hosszú szöveges feladatokból áll, vagyis a szöveget is helyesen kell értelmezni

– tette hozzá. Elmondta: sokéves tapasztalat, hogy a valószínűségszámítás okoz a legtöbb gyereknek nehézséget. – Érdekes, hogy idén egy-két kivételtől eltekintve szinte mindenki maximálisan kihasználta a rendelkezésre álló időt – árulta el Titkó Judit.

HBN-OCs








hirdetés