A jövőben munkaerőhiány „fenyegetheti” a DKV-t

6Hozzászólás
Keresik azokat, akik jól akarnak keresni.
Keresik azokat, akik jól akarnak keresni. - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen – Már nem vonz tömegeket a debreceni közlekedési céghez a 220 ezres kezdő bruttó bér.

Járművezetésre és műszaki területre egyaránt dolgozókat keres internetes oldalán a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV). A május óta látható hirdetésről Farkas Attila a vállalat hr vezetője elmondta: a csaknem 640 fővel működő cégnél nincs még nagy létszámhiány, de az utóbbi időben kevesebb munkavállaló jelentkezett mint korábban. Jelenleg körülbelül 20 új dolgozóra lenne szükségük.

Elébe mennek a problémának

– A hirdetésnek tulajdonképpen megelőző szerepe van, elébe akarunk menni a Budapesten és a Dunántúlon tapasztalható létszámgondoknak – hangsúlyozta Farkas Attila. Kiderült, hogy a reklám hatására az utóbbi hetekben több mint 100-an adtak be önéletrajzot a DKV-hoz. A jelentkezők közül többeket már felvettek és képzésre küldtek.

vili
A villamosvezetői képzés az egyik legnehezebb jelenleg Magyarországon. Fotó: Kovács Péter

Részben ennek tudható be, hogy ezekben a napokban viszonylag gyakran lehet „Tanulójárat” felirattal közlekedő CAF villamosokat látni. – A villamosvezetői képzés az egyik legnehezebb jelenleg Magyarországon. Hat hónapig tart. Az első három hónapban kizárólag bonyolult elméletből áll, aztán az olvasnivaló mellé jön a gyakorlat is. 8 – 10 vizsgát kell letenni ahhoz, hogy valaki egyedül vezessen – ismertette a szakember.

Visszaáramlás is tapasztalható

Farkas Attila szerint a DKV-tól távozók csaknem fele a máshol kapható magasabb bér miatt hagyja ott a céget. Ezen belül a legtöbben kamionosnak „igazolnak át”, de tapasztalható elvándorlás a fővárosi, dunántúli, illetve nyugat-európai közlekedési cégekhez is. Éppen ezért a Társaságnál, a fizikai dolgozók esetében 2017-ben 11%-os bruttó bérfejlesztés történt, hogy lépést tudjanak tartani az állami tulajdonú társaságokkal (MÁV, Közlekedési Központok), melyek részére a hasonló béremelés fedezetét az állam biztosította. Ugyanez a fedezet az önkormányzati vállalatok részére nem állt rendelkezésre, azt saját maguknak szükséges az önkormányzattal együttműködve kigazdálkodniuk.

Egyébként olyan is gyakran előfordul, hogy az egyszer már a DKV-tól elköszönők egy idő után visszatérnek, mert a kamionosok esetében például ugyan lényegesen nagyobb a jövedelem, de sokat kell távol lenni a családtól.”

A Budapesten, Nyugat-Magyarországon dolgozók egy része pedig azt tapasztalja, hogy a 30-40 ezer forinttal magasabb bérhez magasabb megélhetési költségek is társulnak, vagyis nem feltétlen éri meg – ismertette a hr vezető.

Sok az idősebb jó szakember

A műszaki részlegen elsősorban jármű karbantartási, járműszerelési és pályakarbantartási területekre keres új dolgozókat a DKV. – A járműszerelők többsége nagyon hűséges, nagyrészük 30-40 éves munkaviszonnyal rendelkezik, ami örvendetes, ugyanakkor hamarosan nyugdíjazási hullám indul el. A minőségi munkavégzés fenntartását is fontosnak tartjuk – osztotta meg a cég filozófiáját Farkas Attila. Erre a területre most 6-8 embert vettek fel, de még mindig van 4 betöltetlen pozíció. A következő esztendőkben évente további 6-8 főre lesz szükség oda – fogalmazott az illetékes.

HBN-OCs


Létszám és bér adatok

Az autóbuszokat, villamosokat és trolikat egyaránt működtető DKV-nál a teljes járművezető állomány jelenleg 390 fő. Ebből 72 olyan gépjárművezető dolgozik akik a három közlekedési eszközből legalább két félét képesek irányítani. Az autóbusz vezetők száma 275, a csak trolit vezetők száma 12, míg villamos vezetőből 40-et tartanak nyilván.

A honlapon is futó hirdetésre jelentkezőknek havi bruttó 220 ezer forint körüli kezdő bérre számíthatnak. Ez az összeg a cafetériával és a szabadjeggyel együtt nettó 160-170 ezer forint körüli jövedelmet jelent. (A családi állapot ezt befolyásolja.) Mivel bértábla szerint osztják a pénzt a cégnél, évekkel előre lehet tervezni a fizetéssel. Aki többféle járművet is tud vezetni, többet vihet haza. A vállalati bruttó havi átlagbér járművezetői és műszaki területen 250-270 ezer forint, plusz az egyéni juttatások.



6Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter






hirdetés