Nagyvilág

2013.05.31. 12:54

A vállalatok harmada a növekedésre és a munkahelyteremtésre koncentrál

Budapest, 2013. május 31., péntek (MTI) - A hazai vállalatok harmada már a gazdasági növekedésre és a munkahelyteremtésre koncentrál az Ernst & Young nemzetközi tőkebizalmi barométere szerint: a megkérdezettek 32 százaléka bízik a magyar gazdaság 1 és 3 százalék közötti növekedésében, s 28 százalékuk tervezi bővíteni munkahelyeinek számát.

Budapest, 2013. május 31., péntek (MTI) - A hazai vállalatok harmada már a gazdasági növekedésre és a munkahelyteremtésre koncentrál az Ernst & Young nemzetközi tőkebizalmi barométere szerint: a megkérdezettek 32 százaléka bízik a magyar gazdaság 1 és 3 százalék közötti növekedésében, s 28 százalékuk tervezi bővíteni munkahelyeinek számát.

A felmérés magyar adatai szerint a hazai válaszadók 32 százaléka szerint elindult a világgazdasági növekedés, 64 százalékuk bízik 1-3 százalékos nemzetközi bővülésben. A magyar gazdaság ugyanilyen ütemű növekedésére számít a felmérésben résztvevők 32 százaléka, 36 százalék szerint nem lesz változás, míg 32 százalékuk csökkenést vár - közölte a cég az MTI-vel pénteken.

A növekedésbe vetett bizalom pozitív hatással van a vállalatok munkahely-teremtési kedvére, a kelet-közép-európai régióban megkérdezettek és a hazai válaszadók harmada tervezi bővíteni munkahelyeinek számát a következő évben.

A magyarországi megkérdezetteknek csupán 8 százaléka gondolkozik leépítésben, szemben a regionális 22 százalékkal.

A válaszadók túlnyomó többsége szerint az eurózóna stagnálása jelenti Magyarországon a legnagyobb gazdasági kockázatot. A magyar cégek 48 százaléka a költségcsökkentésre és a hatékony működés kialakítására összpontosít, ezt követi a növekedés (28 százalék) és a stabilitás megteremtése (24 százalék).

A középtávú elgondolásokban a vállalatok 64 százaléka koncentrálna az új földrajzi piacok feltérképezésére, 52 százalékuknál az innováció és a kutatás-fejlesztés is fontos. A növekedést a magyar cégek 67 százaléka organikus úton képzeli el. Ennek hajtóereje a meglévő termékekre és piacra való fókuszálás, a növekvő kutatás-fejlesztési tevékenység, új termék bevezetés, új értékesítési csatornák kialakítása, valamint a technológia fejlesztése.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!