A harmadik negyedévben is nőttek a világpiaci okostelefon-eladások

Framingham – A harmadik negyedévben a vártnál kisebb mértékben ugyan, de nőttek a világpiaci okostelefon-eladások – közölte szerdán az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.

A harmadik negyedévben 355,2 millió okostelefont értékesítettek a világpiacon a különböző gyártók, 6,8 százalékkal többet a 2014 harmadik negyedévi 332,6 milliónál.

A harmadik negyedéves világpiaci forgalom elmaradt az IDC 363,8 milliós előrejelzésétől.
Az idei harmadik negyedévi eladási szám a második legnagyobb negyedéves értékesítés a 2014 negyedik negyedévi 375,2 millió után.

A világpiaci forgalom harmadik negyedévi alakulását elsősorban a különböző gyártók csúcskategóriás modelljei között kirobbant és egyre élesedő verseny befolyásolta az IDC szerint. Részben ennek is volt köszönhető a forgalomnak a vártnál lassúbb növekedése, mivel a csúcskategóriás modellek jellemzően kívül esnek a legszélesebb vásárlóközönség által megfizethető árkategórián.

A legtöbb okostelefont a harmadik negyedévben is a Samsung értékesítette, 84,5 milliót, 6,1 százalékkal többet az egy évvel korábbi 79,6 milliónál, ami az idén 23,8 százalékos piaci részesedésnek felelt meg a tavalyi 23,9 százalék után.

Az értékesítési rangsorban második Apple 22,2 százalékkal több, 48,0 millió okostelefont adott el az idei harmadik negyedévben, piaci részesedését pedig 13,5 százalékra növelte 11,8 százalékról. A növekedéséhez nagyban hozzájárultak az új iPhone 6s és 6s Plus modellek, amelyek bemutatásuk első hetében 13 milliós rekordértékesítést értek el. Árcsökkentésnek köszönhetően növekedett ugyanakkor a korábbi iPhone modellek értékesítése is.

Eladásait a legnagyobb mértékben a rangsorban harmadik Huawei növelte, 60,9 százalékkal 26,5 millióra. Piaci részesedése így az egy évvel korábbi 5,0 százalékról 7,5 százalékra emelkedett.

A negyedik helyen a Lenovo áll, amely a megvásárolt Motorolával együtt 18,8 millió készüléket értékesített, 11,1 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Piaci részesedése így 5,3 százalékra emelkedett 5,1 százalékról.

A rangsor ötödik helyén szintén kínai gyártó, a Xiaomi áll 18,3 millió eladott készülékkel, ami 5,6 százalékos növekedéssel az 5,2 százalékos piaci részesedés megőrzéséhez volt elegendő.

Az összes többi gyártónak csökkentek az együttes eladásai a harmadik negyedévben a piaci részesedésükkel együtt. Együtt 159,1 millió készüléket értékesítettek, 2,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, piaci részesedésük pedig 44,8 százalékra csökkent 49,0 százalékról.

– MTI –








hirdetés