A gyerekzsúri menüből pont azokat kellene eltüntetni, amiket a legjobban imádnak

Akt.:
A gyerekzsúri menüből pont azokat kellene eltüntetni, amiket a legjobban imádnak
© Illusztráció: Getty Images
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Egészségtelen összetevőkkel érdemes-e bombáznunk őket?

Ünnepelni persze otthon is lehet, s erre a legjobb mód egy fantáziadús gyerekzsúr megrendezése, ahol a kicsik önfeledten játszhatnak, szaladgálhatnak a kis barátaikkal, s nekünk felnőtteknek csak az a dolgunk, hogy izgalmas feladatokkal, játékokkal szórakoztassuk az „ünnepelteket”, na és hogy gondoskodjunk azokról a finomságokról, amelyeket olyan nagy előszeretettel szeretnek fogyasztani. Legyen finom, étvágygerjesztő, és egészséges! Lehetséges ez? Igen! Egy kis odafigyeléssel megoldható!

– Faar Ida –


Mit ne, mit hogyan?

Édességek, cukorkák: nincs tápértékük, rengeteg cukrot és vegyi anyagot tartalmaznak. Egészségesebb megoldás a valódi csokoládé, amelyben sok vas, kalcium, magnézium és cink található.

Házilag elkészíthető finomság: olvasszunk csokoládét, és ebbe mártogassunk bele gyümölcsdarabokat (lehetőleg ügyelve a szezonalitásra)

Hamburgerek: magas a zsír- és sótartalmuk. Ha mégis mellette döntünk, készítsük teljes kiőrlésű zsömléből, sovány húsok felhasználásával, és rengeteg friss zöldséggel.

Bolti dobozos gyümölcslevek: magas a cukor-, és alacsony a gyümölcstartalmuk. Helyesebb választás a frissen facsart gyümölcslé,vagy gyümölcsturmix.

Szénsavas üdítőitalok: magas cukortartalom, magas adalékanyag-tartalommal megspékelve, az esetleges koffein-tartalom pedig egyértelműen káros. Helyette készítsünk alacsony ásványi anyag- tartalmú szénsavmentes ásványvízből és citromdarabokból limonádét (természetesen cukor nélkül).

Burgonyachips: magas a sótartalma. Készítsünk házilag sült burgonyát: a megtisztított burgonyát vágjuk cikkekre, locsoljuk meg olívaolajjal, és sütőpapírra téve magas hőmérsékleten süssük meg, és enyhén sózzuk, vagy ízesítsük zöld fűszerekkel.

Kekszek: magas só-, cukor-, és adalékanyag-tartalmuk. Helyette süssünk mi omlós süteményt egészséges hozzávalókból.

Pizza: a gyerekek nagy kedvence, ami egészségesebbé tehető, ha magunk készítjük, és rengeteg zöldséget használunk hozzá.

Gumicukorka: Színtiszta cukor rengeteg vegyi anyaggal elkeverve. Helyette egészségesebb, ha gyümölcssalátát tálalunk fel.

Jégkrém, fagylalt: a gondot itt is a rengeteg cukor és a gyártás során hozzáadott adalékanyagok jelentik. Házilag számtalan fagylalt, vagy sörbet elkészíthető.




Sporthírek






hirdetés