A gyakori pislogás is javíthatja a látásunkat

Akt.:
Debrecen – A szemtorna segíthet egészségesen tartani a szemünket.

A gyakori pislogás és szemtorna javíthat a látáson – figyelmeztet a téma szakértője, dr. Ben Kim – adta hírül a richpoi.com hírportál.

A cikk további részében az orvos arra is felhívja a figyelmet, hogy a gyakori és enyhe pislogással a szemhéj három hasznos könnyréteggel vonja be a szemeket, ami elengedhetetlen, hogy folyamatos tisztításhoz jussanak. Pislogjunk minden második vagy negyedik másodpercben, azaz 15–30-at percenként. Ezzel egy idő után a testünk tudatalattija magáévá teszi a gyakori pislogást.

Hunyjuk le!

Amikor nincs szükség a látásra, az optimális síkosítás és pihentetés miatt csukjuk be a szemünket, amit más esetben mozgassunk rendszeresen a teljes mozgási területén, segítve az optimális vérellátást és idegfunkciókat. Nézzünk balra, olyan messze amennyire csak tudunk, tartsuk 3-5 másodpercig, majd ismételjük meg ugyanezt jobbra. Csináljuk fel és le is látóterünk négy sarkában. Érdemes a gyakorlatokat legalább kétszer naponta elvégezni.

Mélységérzékeléshez

Tartsunk egy tollat magunk elé, körülbelül egy karnyi távolságra. Fókuszáljunk a toll hegyére 3-5 másodpercig, majd változtassuk meg a fókuszálás tárgyát valami olyan tárgyra, ami messzebb van (minél messzebb, annál jobb) 3-5 másodpercig. Ezt is ajánlatos csinálni legalább kétszer egy nap.

HBN