A depresszió ellen egyen minél több halat!

A depresszió ellen egyen minél több halat!
© Fotó: David Silverman / Getty Images
Debrecen – Rég tudjuk, hogy ételeink testünkre és lelkünkre is hatással vannak…

Az alacsony omega-3 zsírsav bevitel például komoly rizikó-faktort jelent a depresszióra és a bipoláris betegségekre is, de szerencsére ezt a folyamatot kiadós és rendszeres halfogyasztással akár még kompenzálni is tudjuk – olvasható az egészség.hu-n.

Mint írják, az 1990-es évektől egyre több kutatás foglalkozik az omega-3 zsírsavak, illetve a halfogyasztás és a pszichiátriai megbetegedések összefüggéseivel. A kutatások többsége egyértelműen azt bizonyítja, hogy az alacsony omega-3 zsírsav bevitel, illetve a magas omega-6 és egyidejűleg alacsony omega-3 zsírok aránya rizikófaktort jelenthet a fenti, lelki eredetű betegségek kialakulására. Ezek a folyamatok ugyanis nagyobb mértékben járulhatnak hozzá a major depresszió és a bipoláris betegségek kialakulásához, de még akár az ezekkel szorosan összefüggő öngyilkossághoz is.

Két csoportot vizsgáltak

Egy kutatásban nemrégiben két csoportot figyeltek meg 5 éven át annak érdekében, hogy összefüggéseket találjanak a halfogyasztás és a pszichés betegségek kialakulása között. A mediterrán, tehát sok halat tartalmazó étrendet követő spanyol és a nyugati étrenden élő csoport között meg is jelentek a várt különbségek. Azt vették észre a kutatók ugyanis, hogy a spanyol csoport esetében 50 százalékkal kisebb volt az újonnan kialakuló major depresszió esélye, mint azoknál, akik a nyugati étrendet követték – idézte a portál.

A megfelelő minőségű és megfelelő mennyiségű halfogyasztásnak ugyanis – az általánosan ismert egészségügyi előnyein kívül – komoly szerepe lehet a depressziós betegségek, és így még az öngyilkosság megelőzésében is.

HBN



Sporthírek






hirdetés