A csokinyuszi lehet a sláger

Debrecen – A húsvéti édességek kereskedelmi forgalma értékben eléri a négymilliárd forintot.

Húsvéti édességekből közel négymilliárd forintért, mintegy 844 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb ünnepi édes ajándékot adott el a kiskereskedelem a tavalyi húsvéti időszak három hónapja alatt.

Csökkenő forgalom

Értéket tekintve kettő, mennyiség szempontjából tíz százalékkal csökkent a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat kiskereskedelmi indexe. Továbbra is nyúl és tojás figurák dominálnak. A szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából a csokoládé nyúl piaci részesedése negyvenegy százalék, a csokoládé tojás mutatója pedig harminckilenc százalék maradt. Utánuk, szintén érték szempontjából a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következik, együttesen tíz százalékkal, ahogyan egy évvel korábban is. Az egyéb csokoládé figurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya hét százalékot ért el múlt évben.

A minőségre mennek

Folytatódott az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. Tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük 85 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami három százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt, néggyel pedig a 2013. évit. A korábban évekig listavezető nugát piacrésze egyre csökken: a 2012. évi ünnepi időszakban még 11, tavaly már csak 6 százalékot ért el. A többi alapanyag közül kiemelkedik az étcsokoládé, amely 1 százalékponttal nagyobb, az előző évinél. Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek teljes forgalmából a hipermarket részaránya elérte az 50 százalékot, a legutóbbi húsvéti időszakban.

HBN








hirdetés