A British Airways és az Air France szerint nem voltak gondok a tesztrepüléseiken

Semmiféle hiba vagy nehézség nem
adódott a vasárnapi
tesztrepülésén. – közölte
vasárnap a British Airways, amelynek Boeing 747-es
óriásgépe csaknem három
órán át repült, hogy a
fedélzeten utazó mérnökök
műszereikkel meghatározzák a
vulkán hamuszemcsék
áramlását és hatásait.


A BA-val megegyező eredményt
közölt az Air France is vasárnap. A
francia légitársaság
közleménye szerint két géppel
végeztek tesztrepüléseket,
és semmiféle problémát nem
észleltek.


 


A British Airways közleménye
szerint a tesztgép fedélzetén
utazott a mérnökök mellett a
társaság vezérigazgatója,
Willie Walsh. A jumbo jet a londoni
Heathrow repülőtérről indult,
majd három órán át
repült a szárazföld és az
Atlanti-óceán felett, aztán
vissza, végül a walesi Cardiffban
szállt le, ahol a cég
karbantartási központja van. A BA
közleménye szerint az
óriásgéppel “többféle
magasságon végeztek
méréseket, háromezer
métertől 12 ezer méterig, de
semmiféle hibát nem észleltek a
brit légtérben, és azután
sem, amikor a gépet Cardiffban
átvizsgálták”. A végső
teszteredményeket hétfőre
ígérte a brit
légitársaság.


A BA-vel lényegében azonos
tartalmú közleményt adott ki
vasárnap az Air France, amely ugyancsak
tesztrepüléssel mérte a
hamuszemcsék sodoródását,
köbméterenkénti
mennyiségét és oszlási
arányát. A közlemény szerint
egy Airbus A320-as repült utasok
nélkül Párizs és Toulouse
között, méghozzá
ötször, és “egyetlen alkalommal sem
érzékeltek hibát,
problémát, nehézséget”. A
vezető francia légitársaság
mellett egy kisebb utasszállító
francia cég, az Aigle Azur is
mérési repüléseket
végzet vasárnap, és
közleménye szerint nem észleltek
gondot.


A britek és a francia előtt a német
Lufthansa és a holland KLM
végzett tesztrepüléseket, és
mindkét nagy légitársaság
azt jelentette, hogy nem érzékeltek vagy
mértek hibát a fontos műszaki
berendezésekben, így a
hajtóművekben, amelyekbe
szakértők szerint bekerülhetnek
vulkáni hamuszemcsék.


 


– Független Hírügynökség –