6 biztos jele annak, hogy D-vitamin-hiánnyal küzdünk

Akt.:
6 biztos jele annak, hogy D-vitamin-hiánnyal küzdünk
© Fotó: Pixabay
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Nemcsak a testünket, de a lelkünket is táplálja a napfényvitamin, amelyből a hideg évszakok során sosem kapunk eleget.

A D-vitaminhoz más tápanyagokkal ellentétben nem étkezéssel, hanem a bőrünket érő napfény által jutunk hozzá, így az őszi-téli időszakban kiváltképpen érdemes odafigyelni a pótlására.

Vannak olyanok, akik számára különösen nagy kockázattal járhat napfényvitamin hiánya, közéjük tartoznak például a sötétebb bőrű emberek: tulajdonképpen minél barnább a bőrünk, annál nehezebben tudjuk szintetizálni a D-vitamint. Ugyanakkor veszélyeztetettek a terhes nők és szoptatós anyukák, valamint azok is, akik vallási okokból elfedik a testüket.

A D-vitamin-hiány alapvető jelei

1. Egyik fertőző betegség a másik után

Mivel az immunrendszer megfelelő működésének egyik kulcsfontosságú tényezője, természetes, hogy hiányában legyengül a szervezetünk, így sokkal nagyobb eséllyel kapunk el vírusos megbetegedéseket. Egyik érheti a másikat, ha folyamatos fertőzésekkel küszködünk, mindenképp érdemes napfényvitaminhoz juttatnunk magunkat. Kutatások során az is bebizonyosodott, hogy egyes rákos megbetegedések (pl. mellrák, prosztatarák és hasnyálmirigyrák) esetén is szerepet játszik a D-vitamin elmaradása.

2. Téli depresszió

A napfényvitamin az agy megfelelő szerotonin szintjét is befolyásolja. Ez utóbbi egy úgynevezett ingerületátvivő anyag, amely tulajdonképpen a jó kedvünkért felel, hiányában pedig könnyen depresszióba zuhanhatunk.

Nyáron napozás útján is hozzájuthattunk a D-vitaminhoz, ősszel ez már nem elég
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A dietetikusok szerint pótolnunk kell a vitaminokat, különösen a D-vitamint. Az őszi időszakban fokozottan fontos a betegségek megelőzése érdekében a vitaminpótlás – hívta fel a figyelmet Antal Emese dietetikus az M1 aktuális csatorna hétfői műsorában. Elmondta: n...

3. Soha el nem múló fáradtság

A D-vitamin elősegíti az ételek energiává alakítását. Ha folytonos fáradtságot érzünk, az azt jelentheti, hogy az alacsony D-vitamin szint miatt szervezetünk képtelen felhasználni az evés során szervezetbe juttatott tápanyagokat.

4. Ízületi és csontfájdalmak

Jó barátunk, a napfényvitamin szabályozza szervezetünk kalcium- és a foszfátszintjét, így az egészséges ízületekért és fogakért is felel. Amennyiben nem figyelünk oda, hiánya csontgyengeséghez is vezethet.

5. Izomfájdalmak

Ha krónikus izomfájdalmaink vannak, amelyek egyáltalán nem reagálnak a kezelésekre, nem kell feltétlenül a reumatológiára rohangálnunk, valószínűleg elég, ha beszerzünk némi tablettába csempészett napfényt.

– Daily Mail –








hirdetés