286 millió forint értékű VIR-DPR fejlesztések kezdődtek a Debreceni Egyetemen

286 millió forint értékű VIR-DPR fejlesztések kezdődtek a Debreceni Egyetemen
Elindult a 286 millió forintból megvalósuló vezetői információs rendszer (VIR) és diplomás pályakövető rendszer (DPR) kiépítése a Debreceni Egyetemen. „A VIR naprakész információkat szolgáltat majd az intézmény működéséről, valamint támogatja a vezetők mindennapi döntéshozatalát.

A DPR segítségével pedig az egyetem még inkább össze tudja hangolni képzéseit a munkaerő-piaci igényekkel, hiszen nyomon követhetővé válik a hallgatók karrierútja is” – derült ki a projekt június 15-i nyitórendezvényén.

Tovább növekedhet a Debreceni Egyetem versenyképessége a 286 millió forintból kiépülő vezetői információs rendszernek és diplomás pályakövető rendszernek köszönhetően. Az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával megvalósuló beruházás lehetőséget ad az egyetemi oktatás szervezeti feltételeinek, tartalmának és módszereinek minőségközpontú tovább-fejlesztésére, valamint a képzések és a piaci elvárások összehangolására.

A rendszer működése

A vezetői információs rendszer – a hatékony vezetés kulcseszközeként – naprakész információkat szolgáltat majd a Debreceni Egyetem működéséről. Rendszeres elemzések, kimutatások, előrejelzések készítésével segíti a jövőben a vezetőket a stratégiai döntések előkészítésben és a tervezési folyamatokban, valamint ad hoc kérdések megválaszolásával is támogatja a mindennapi döntéshozatalt. „A VIR az országos felsőoktatási adattár számára és az egyetem működésével kapcsolatos egyéb szervezeteknek, egyéneknek – például a jelentkezőknek, az önkormányzatnak vagy a regionális döntéshozóknak – is szolgáltat majd adatokat” – hangsúlyozta a június 15-i nyitórendezvényenProf. Dr. Mátyus László, a VIR szakmai vezetője.

A diplomás pályakövető rendszer segítségével pedig még inkább követni tudja a munkaerő-piaci igényeket a Debreceni Egyetem: értesülhet egykori hallgatói pályájáról, vagyis arról, hogy a végzett szakemberek hogyan tudtak elhelyezkedni és helytállni a diploma megszerzését követően. „A visszacsatolásnak köszönhetően az intézmény a gyakorlati szükségletekhez tudja majd igazítani képzési rendszerét, ugyanakkor a DPR a felvételizőknek és a leendő hallgatóknak is áttekintést ad az egyetemi képzések lehetőségeiről” – foglalta össze a DPR nyújtotta lehetőségeket Dr. Szűcs Edit, a fejlesztés szakmai vezetője.