Újszerű volt a kispártok kampánya

Alapvetően eltért a korábbiaktól a 2010-es országgyűlési választások kampánya, mert a kérdés most nem az volt, hogy ki kormányoz a jövőben, hanem az, milyen arányban nyer a győztes.

Ez meghatározta a Fidesz-KDNP és az MSZP kampánystratégiáját is. Mindkét parlamentbe került kispárt kampánya újszerű volt. A Jobbik elsősorban retorikájában, az LMP pedig stílusában és viselkedésben hozott újat a korábbiakhoz képest – hangzott el egy elemzői konferencián pénteken Budapesten, a kampányszakemberek szekciójában.

A szakértők szerint az internet szerepe soha nem látott mértékben felerősödött a mostani kampányban, és ebben a versenyben alulmaradtak a szocialisták. A médiaviszonyok minden korábbi kampányhoz képest most sokkal kiegyensúlyozottabbak voltak.

Politológusok úgy vélték a pénteki konferencián: a kampánynak nem volt egy fő vonulata, minden párt a maga koncepciója szerint kampányolt, elbeszélve egymás mellett. Egyetértettek abban: a Fidesz győzelmében szerepet játszott, hogy kampányában nem hibázott, egyben tudta tartani a szociális és a nemzeti érzékenységű szavazók széles tömegét.

– Független HÍrügynükség –

Címkék: , , ,