Új Renault Megane: az ötcsillagos

Debrecen – Amikor hat évvel ezelőtt
megláttam a Renault Megane előző
változatát, őszintén
szólva voltak kétségeim a
fogadtatását illetően. Azóta
kiderült: fölöslegesen károgtam…


Mondtam is a kereskedőnek: Hát
Zsigám, nagyon dögös
a gép, leginkább valamiféle
futurisztikus űrjárműre
hasonlít, a kérdés csak az, hogy a
híresen konzervatív hazai piac mit kezd
ezzel a szokatlan
formavilággal. Mára kiderült:
fölöslegesen károgtam…
37-ből 37 pont

A napokban került forgalomba nálunk a
Megane legújabb
generációja, ezúttal az 1,6-os
benzinmotorral szerelt változatot
teszteltük. A franciák megint
alaposan „belecsaptak a lecsóba”,
bár a konstruktőrök
áldásos ténykedése
(legalábbis ránézésre)
ezúttal nem hozott olyan forradalmi
változást, mint legutóbb.


Az új modell készítése
során érezhetően a
konzervatívabb formavilág felé
mozdultak el (vagy inkább kanyarodtak vissza?) a
tervezők, amivel a céljuk nyilván az
volt, hogy minél szélesebb
vásárlóréteget érjen
telitalálatként a legifjabb
családtag.

Az új Megane méreteit tekintve nagyobb,
ugyanakkor könnyebb is, mint az előd,
megjelenését tekintve immár
tökéletesen a modellsorba illeszkedik,
és ami a franciáknál alap:
szerethető, mert szép, formás darab.
A biztonság terén mit is
mondhatnánk nóvumként egy olyan
márkára, melynek minden egyes darabja
öt csillagot kapott a független
törésteszten; az új Megane a
felnőttvédelem terén
például 37-ből 37 pontot kapott; no
komment.


A változtatás nem hagyta
érintetlenül a kocsi belterét sem. A
műszerfal közepén
jókora folyadékkristályos
kijelző trónol, ez a
sebességről, a
vízhőfokról és a
benzinszintről tájékoztat, és
az egészet egy hagyományos analóg
fordulatszámmérő
egészíti ki. Az enteriőr fontos
része a finom tapintású
„bútorzat”, hiszen bár sok
műanyagot használtak a gallok, azok
legalább esztétikusak és puha
tapintásúak.

A kényeztető


Az esztétikumhoz az új Megane-ban
praktikum is társul, hiszen az
ülések és a kormány
széles spektrumban
állítható, a
helykínálat valamennyi ülésen
elfogadható.


A gazdag motorpaletta kitűnőségei
közül tesztautónk orrában az
1,6-os, 16 szelepes 110 lóerős
erőforrás dolgozott, amihez
hatfokozatú manuális
sebességváltót
társítottak.


Az új fejlesztésű
futóműnek (a hátsó hidat
például teljesen
átdolgozták) hála a Megane
úgy nyeli az úthibákat, mint
„kacsa a nokedlit”. Az elektromos
szervokormány hangolásán is
finamítottak, aminek köszönhetően
a működése gyorsabb, egyszersmind
pontosabb lett.


A Renault új
alsóközép-kategóriása
is azon járműgyártási
filozófia jegyében készült,
ami a franciákat mindíg is jellemezte: az
autónk van értünk, és nem mi
az autónkért.


Az új Megane tehát egyszerre
szolgál és kiszolgál,
ráadásul ezt nem is akármilyen
színvonalon teszi.

Petneházi Attila

E-mail:petnehazi@naplo.haon.hu

Tudni
illik

Motor (cm3): 1598 Max.telj. (LE): 110
Max.nyom. (Nm): 151 Gyorsulás (0-100
km/h/s): 10,5 Tesztfogyasztás (l/100
km): 7,2 Végsebesség (km/h):
195 Csomagtér (l): 372/1129

Címkék: , ,