Öregszik a hazai gépjárműpark

Jóllehet, 2006-ra sikerült a hazai gépjárműállomány néhány évvel korábban még 12 éves átlagéletkorát tíz év négy hónapra letornászni, napjainkra ismét felgyorsult a korosodás üteme. A személygépkocsik átlagéletkora közeledik a 11 évhez, ráadásul a válság miatt a járműpark száma is valamelyest csökkent. A még mindig forgalomban lévő másfél ezer Moszkvics kora közel huszonhét év, a csaknem ötvenezer Trabant átlagéletkora huszonhárom év, de ma már a Suzukik is a középkorúak táborát erősítik a maguk közel nyolc éves átlagával. Ez utóbbi volt az a nyugati típus, melynek hazai gyártása a kilencvenes évek elején sokat fiatalított a magyarországi gépjárműparkon.
A mostani negatív tendencia hátterében egyértelműen a válság húzódik meg, hiszen tavaly az újautó-eladások történelmi mélypontra zuhantak (az értékesített 76 ezer új gépkocsi százezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban volt), ezért a fiatalodás folyamata megtört, sőt újból az öregedés a jellemző. Ugyanezen okra vezethető vissza, hogy ma 40 ezerrel kevesebb autó fut a hazai utakon, mint a válság megjelenése előtt.