Így hosszabbítsd meg az életedet 10 évvel!

Így hosszabbítsd meg az életedet 10 évvel!
Egy kis odafigyeléssel és tudatos táplálkozással nemcsak jobban érezheted magad a bőrödben, de meghosszabbíthatod az életed. Adunk négy hasznos tippet.

Mindenki hosszú életre és egészséges nyugdíjas évekre vágyik, ám ennek megvalósulásáért már sokkal kevesebben tesznek is valamit. Pedig nem mindegy, hogy mit eszel ma, ha a holnapra is gondolsz. És nem feledkezhetsz meg a rendszeres mozgásról sem, amennyiben szeretnéd elkerülni a szív- és érrendszeri betegségeket vagy az ízületi problémákat.

Vásárolj okosan!

Ha hosszú életre és egészséges öregkorra vágysz, a helyes táplálkozás megtervezése már az élelmiszerboltban megkezdődik. Fontos, hogy nézd át alaposan a termékek címkéjét, és mellőzd azokat az élelmiszereket, melyek túl sok adalékanyagot tartalmaznak.

Légy tisztában az egyes élelmiszerek előállítási módjával is, ha teheted, részesítsd előnyben a bioélelmiszereket. Ezeket vegyszermentes vagy biológiailag lebomló vegyületek felhasználásával állítják elő. Ha meglátod a címkén a Biokontroll Kht. tanúsítványát, jól választottál. Ám, ha ezt nem látod, hiába szerepel a terméken a bio felirat, ne vedd meg.

Az erős csontokért

Hazánkban mintegy 600 ezer nő szenved csontritkulásban, és a betegség az ötven év feletti lakosságot jelentős mértékben érinti. A menopauzát előidéző ösztrogénhiány következtében a nők akár teljes csonttömegük harmadát is elveszíthetik. Ha szeretnéd elkerülni az időskori mozgásszervi panaszok kialakulását, most kell változtatnod életmódodon.

Fogyassz kalciumban gazdag élelmiszereket: tejet, sajtot, túrót. A tejtermékek mellett pedig ne feledkezz meg a halfélékről, a hüvelyesekről, a leveles zöldségekről és a gabonapelyhekről sem.

Ahhoz, hogy a kalcium megfelelően épüljön be a csontokba, D-vitaminra is szükséged lesz. Fogyassz sok tojást, halfélét, tejterméket, és tartózkodj többet a szabad levegőn – hiszen napfény nélkül nem hasznosul a D-vitamin.

Sportolj!

A hazai felnőtt lakosság számára a mozgás legtöbbször napi néhány perces sétát jelent. Legtöbben az időhiányra hivatkozva hanyagolják a sportot, annak ellenére, hogy tisztában vannak a mozgásszegény életmód egészségügyi következményeivel. Számos tudományos kutatás bizonyította, hogy a rendszeres testmozgással csökkenthető az olyan egészségügyi problémák kialakulásának kockázata, mint a magas vérnyomás, a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség, az ízületi betegségek és akár egyes daganatos betegségek is.

Ha ülőmunkát végzel, ne ragaszkodj ahhoz a kifogáshoz, hogy azért nem sportolsz, mert estére elfáradsz. A szellemi fáradtságra kimondottan jó hatással lesz a fizikai aktivitás. Az emberi szervezet a nap közben felgyülemlett stresszt mozgással tudja levezetni – ha erre nincs lehetőség, az különböző egészségügyi problémák melegágya lehet. Már napi fél óra séta is sokat segíthet, de bármilyen aerob mozgást választhatsz – a lényeg a rendszeresség.

Amellett, hogy odafigyelsz a testi egészségre, a szellemi frissességedre is érdemes koncentrálnod. Ehhez fontos, hogy olyan ételeket fogyassz, melyek tartalmazzák az agy működéséhez nélkülözhetetlen tápanyagokat. Elsősorban E-vitaminra, B-vitaminra, illetve cinkre van szükséged. Előbbit az olajos magvak tartalmazzák nagyobb koncentrációban, illetve B-vitaminban gazdagok a tejtermékek, a teljes kiőrlésű gabonák, a szója, a kelbimbó és a húsfélék.

Több tudományos kutatás is alátámasztotta már a tényt, hogy az omega-3 zsírsavak létfontosságúak az idegek és az agysejtek megfelelő működéséhez. Hiányuk szerepet játszhat az Alzheimer-kór kialakulásában. Azokban az országokban, ahol sok – omega-3 zsírsavakban gazdag – olívaolajat, valamint tengeri halat fogyasztanak, az idősebb emberek gondolkodása frissebb, emlékezőképessége jobb. Ne feledkezz meg tehát ezekről a táplálékokról sem, ha egészséges öregkorra vágysz!

Szerző: Horváth Eszter

Forrás: femina.hu

A cikk másodközlése a Femina írásos engedélyével és jóváhagyásával történik, figyelembe véve a Femina Szerzői jogok idevonatkozó jogi kikötéseit is. A cikk további átvétele, részleteinek közlése, kivonatolása kizárólag a Femina írásos engedélyével lehetséges.








hirdetés